Vi söker en Office Manager
En hållbar ”Office Manager” till Södertälje Science Park
Ansök senast 25 februari 2020.
Office manager, multitasker, koordinator, spindel i nätet, projektassistent, kärt barn har många namn. Vi behöver dig som älskar att vara där det händer saker, och som trivs med att arbeta i en miljö där projekt tar tvära svängar. Att behärska både lugna stunder och kaotiskt kaos är A och O för att jobba på Södertälje Science Park. En kul, kreativ och driven arbetsplats. Hållbarhet är mer än bara ett buzzword för dig.
Som vår nya Office Manager arbetar du brett med koordinering, kommunikation och administration. Vi på Södertälje Science Park behöver din hjälp med allt från ekonomi och dokumenthantering till kommunikationsarbete, events och att leda mindre projekt.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för dokumentlagring, underhåll av kontaktregister/CRM, kallelser, uppdatera projektrapportering, prognoser och planer.
- Vara första kontaktpunkten för externa kontakter via telefon, mejl och besök.
- Bistå vår kommunikationsansvarig med visst kommunikationsarbete, till exempel publicering på webb, korrekturläsning, årsrapport och nyhetsbrev.
- Ansvara för kontorsverksamheten; bokningar, mötesarrangemang och praktiska frågor i verksamheten.
- Vara med och utveckla rutiner, arbetssätt, IT-lösningar och administrativa system tillsammans med övriga medarbetare.
- Ansvara för onboarding av nya medarbetare.
Vad kan du mer förvänta dig?
Jobbet är roligt och utmanande – stundtals med högt tempo – och du kommer till ett gäng med härlig stämning och bra driv. Du kommer att vara en del av Södertälje Science Park, SSCP, som är framtidens mötesplats för innovation för näringsliv, studenter, forskare och för samhället. Varje år arrangerar vi Science Week, med ett 30-tal medarrangörer där våra ägare, Södertälje kommun, Scania, AstraZeneca och KTH är de stora dragarna.
Det här är Södertälje Science Park
Bakom Södertälje Science Park står Södertälje kommun, Scania, AstraZeneca och KTH – ett starkt och inte minst engagerat nätverk. Med utgångspunkt i Södertäljes starka tradition av världsledande industriföretag och hållbar produktion satsar vi på att bli den nationella noden för hållbar produktion och flöden. Vi är centrum för Norra Stadskärnan som växer fram i Södertälje. Här utökar KTH till 1 200 utbildningsplatser och nya forskartjänster, 700 nya bostäder byggs och en kreativ och utvecklande miljö väntar på dig.
Vi är en liten organisation som jobbar både med detaljer och strategi, högt och lågt. Prestigelöst, nyfiket och inbjudande bygger vi tillsammans Södertälje Science Park.
Det här är du!
För en sådan här roll där det svänger är du drivande, ordningsam, social och utåtriktad. Du trivs när du får jobba med ett stort och varierat antal uppgifter i en liten och dynamisk verksamhet. Du är lösningsorienterad och hugger gärna in där det behövs. Du vet att ordning, reda och struktur är viktigt för att utföra ett bra arbete.
Krav:
- Högskoleutbildning alt relevant eftergymnasial utbildning.
- Minst ett par års arbetslivserfarenhet som Office Manager, koordinator eller projektledarassistent.
- Erfarenhet av administration och ekonomihantering.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
- Mycket god vana av Officepaketet.
Meriterande:
- Erfarenhet från storföretag, kunskapsintensiv organisation, offentlig verksamhet.
- Erfarenhet av upphandling av tjänster och varor.
- Förståelse för Södertäljes utmaningar genom att ha arbetat, bott eller varit verksam här.
- Erfarenhet av att arbeta i offentligfinansierade projekt.
- Erfarenhet som kommunikatör, skribent eller liknande, och/eller av grafiska program, ex Adobe), CRM-system, sociala medier, webbpubliceringsverktyg.
- Ytterligare språkkunskaper. (Visste du förresten att det pratas runt 100 språk i Södertälje?)
Om anställningen:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning om sex månader, tillträde så snart som möjligt.
Intervjuer sker löpande, ansök senast 25 februari
Känner du dig redan som en i gänget? Vi intervjuar löpande – skicka därför din ansökan så snart som möjligt, och allra senast 25 februari 2020. Varmt välkommen att bli en av oss! Skicka ansökan
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Robert Kingfors, vd,
070-392 95 00.
I den här tjänsten samarbetar vi med Telge i rekryteringsprocessen. Har du frågor, kontakta Jenny Östgren, 08-550 222 83. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.